Όχι στη συνεχή κινητικότητα και τους εξοντωτικούς ρυθμούς εργασίας!
Να γίνουν άμεσα προσλήψεις με Δημόσιο Διαγωνισμό
Η "Πρωτοβουλία" εστιάζει σε ένα φαινόμενο, που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις. Αναφερόμαστε στο Δίκτυο της ΕΤΕ, το οποίο βρίσκεται όλο και περισσότερο σε κατάσταση διάλυσης. Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε πλήρη εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας, που σε πολλές περιπτώσεις ξεφεύγει πολύ από τα λογικά και αποδεκτά πλαίσια. Καταστήματα 6ης και 5ης κατηγορίας που λειτουργούν με ένα ταμείο, υπηρεσίες που στελεχώνονται από 1 μόλις συνάδελφο/- ισσα, ενώ το διάλειμμα για φαγητό ή τουαλέτα έχει μετατραπεί στο πιο σύντομο «ανέκδοτο». Φυσικά όλα αυτά συνδυάζονται με πολύ μεγάλη πίεση για να πιαστούν οι όποιοι στόχοι (λες και δεν υπάρχει η... πραγματικότητα), ενώ ταυτόχρονα το ωράριο “ξεχειλώνεται” συχνά. Ταυτόχρονα, και σε κεντρικές υπηρεσίες τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Πληροφορούμαστε ότι ολόκληρο εγκριτικό για POS, στις σημερινές κιόλας συνθήκες, δουλεύει με 10 άτομα προσπαθώντας να ανταποκριθεί σε 2500 αιτήσεις καθημερινά.
Προκειμένου να καλύψουν τα πολύ μεγάλα κενά, τα στελέχη της Διοίκησης καταφεύγουν σε σπασμωδικές κινήσεις. Αλλεπάλληλες αποσπάσεις, «μπαλώματα» και φυσικά όλο και πιο εκτεταμένη ελαστικοποίηση δικαιωμάτων και όρων εργασίας. Στο πίσω μέρος του μυαλού τους ίσως έχουν την εφαρμογή μελλοντικά ελαστικών σχέσεων εργασίας και στο Δίκτυο, όπως εδώ και χρόνια συμβαίνει σε αρκετές διευθύνσεις της τράπεζας, που απασχολούν πάνω από 1000 ενοικιαζόμενους εργαζόμενους.
Κι επειδή “στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται”, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστες κάποιες καταστάσεις που προκαλούν εύλογα ερωτήματα:
- Τι κονδύλια χρεώθηκε η Τράπεζα για την προμήθεια των tablet και scanner, που εγκαθίστανται σε ΟΛΕΣ τις θέσεις των ταμείων, όταν η ίδια έχει αποφασίσει να αφήνει τα περισσότερα καταστήματα με 1 ή το πολύ 2 teller; Αλλού συμβαίνουν περικοπές, κι αλλού υπέρογκες δαπάνες...
- Σε τι έχουν να συνεισφέρουν gadget-άκια τύπου “Payband Visa”, τα οποία οι εργαζόμενοι στο δίκτυο καλούνται να “προωθήσουν”; Αναφορές από αρκετά καταστήματα, δείχνουν την ανάγκη να προχωρήσει η αναβάθμιση σε hardware, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις εφαρμογές. Οι προτεραιότητες, όμως, για τη Λιανική Τραπεζική φαίνεται ότι είναι άλλες...
- Με ποιον (αδιάβλητο;) τρόπο σχεδιάζεται η στελέχωση των θέσεων ευθύνης και τι "παρεμβάσεις" γίνονται σε διευθύνσεις που το οργανόγραμμά τους τροποποιήθηκε πρόσφατα; Και πως γίνεται οι κάθε λογής ειδικοί συνεργάτες να μένουν... αλώβητοι στο μισθό, τα "έξτρα" και τη θέση τους;
- Την καταγραφή με ευθύνη των ΕΑΚ ή επιτροπών συναδέλφων των πραγματικών αναγκών σε προσωπικό σε κάθε κατάστημα, όσο και σε άλλους χώρους όπου παρατηρείται υποστελέχωση, και την κοινοποίηση των στοιχείων αυτών στον ΣΥΕΤΕ (ή/και στο mail της Πρωτοβουλίας), προκειμένου σε επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου να θέσουμε συγκεκριμένη τεκμηριωμένη πρόταση για προσλήψεις προσωπικού.
- Με βάση αυτήν την καταγραφή να θεμελιώσουμε το αίτημα για προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού και να σχεδιάσουμε μια σειρά από δράσεις, παρεμβάσεις ως και αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την υλοποίησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου