Απλήρωτες Υπερωρίες και Επιθεώρηση Εργασίας
Το φαινόμενο της εντατικοποίησης της εργασίας στο Δίκτυο και τις υπηρεσίες της Διοίκησης έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η εξυπηρέτηση της πελατείας μετά τη δραματική μείωση του προσωπικού της Τράπεζας, βασίζεται, πλέον, στο φιλότιμο και τις καθημερινές υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλει ο κάθε εργαζόμενος/η ξεχωριστά. Και αυτό δίχως να καταγράφονται (πόσο μάλλον να πληρώνονται) οι νόμιμες υπερωρίες, όπως αποδείχθηκε και με το πλέον πρόσφατο υπέρογκο πρόστιμο σε βάρος της Τράπεζας από την Επιθεώρηση εργασίας (252.000 ευρώ για 14 παραβιάσεις που αφορούσαν τα χρονικά όρια εργασίας).Εδώ βέβαια να πούμε ότι οι Τραπεζίτες, λειτουργώντας με το “έτσι θέλω” και εκμεταλλευόμενοι την ανοχή τόσο της Κυβέρνησης όσο και των ηγεσιών των συνδικαλιστικών οργάνων, πληρώνουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των οφειλών τους από παραβιάσεις του ωραρίου (γύρω στο 30%).
Αυτό, αποδεικνύει ότι η προάσπιση των δικαιωμάτων μας αποτελεί πρωτίστως ζήτημα οργανωμένης, συλλογικής και μαχητικής διεκδίκησης. Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό κάθε εργαλείο που έχουμε στα χέρια μας. Ως εκ τούτου, ο ΣΥΕΤΕ, σε άμεση συνεργασία με το ΣΕΠΕ ( Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας ), οφείλει να εντείνει τους ελέγχους σε Καταστήματα και Δ/νσεις.
Τι γίνεται σε περίπτωση που γίνει έλεγχος σε Καταστήματα;
Ποιος έχει την τελική ευθύνη για τη μη καταχώρηση των υπερωριών; Δεν είναι τυχαίο ότι η Διοίκηση σε αυτό ακριβώς το σημείο “θολώνει τα νερά” και δεν θεσπίζει κάποιο σαφές πλαίσιο, καθώς επιδιώκει να φτιάξει ένα μοντέλο εργαζόμενου -λάστιχο, χωρίς ωράριο και σαφές εργασιακό αντικείμενο, με όλο και λιγότερα δικαιώματα και πάνω από όλα φοβισμένο και πειθήνιο.
Να μην τους αφήσουμε! Καλούμε τις ΕΑΚ ή επιτροπές στα καταστήματα να καταγράφουν τις ώρες υπερωριακής απασχόλησης και να “βομβαρδίζουν” τον ΣΥΕΤΕ με e-mail και fax, απαιτώντας συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος. Επιπλέον, για να δοθεί κεντρική λύση στο μείζον αυτό πρόβλημα, ως “Πρωτοβουλία” διεκδικούμε να καταγράφεται η αποχώρηση των εργαζομένων με ηλεκτρονικό σύστημα και έτσι να καταγράφονται και οι υπερωρίες.
Εντατικοποίηση, εργασιακό στρες και η διεκδίκηση προσλήψεων
Το μοντέλο του "ενός ταμία" και πολλές φορές του “ενός εργαζόμενου/ης ανά υπηρεσία” και οι ουρές πελατών που καθημερινά παραπονιούνται για την καθυστέρηση της εξυπηρέτησής τους, φέρνουν σε δύσκολη θέση τους υπαλλήλους που προσπαθούν να εξυπηρετήσουν με όποιον τρόπο μπορούν σε συνθήκες αφόρητης πίεσης τις ανάγκες της Διοίκησης και της πελατείας. Μέσα σε αυτό το κλίμα φασαρίας και εντάσεων, καταφέρνουν πολλές φορές να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες όλων των πελατών, οι οποίοι ενδεχομένως να βρίσκονται εντός του χώρου εξυπηρέτησης σε ώρες που δεν προβλέπεται.Επιπλέον, οι εκκρεμότητες λόγω έλλειψης προσωπικού στις υπηρεσίες καταναλωτικής/ στεγαστικής αλλά και χορηγήσεων είναι τέτοιες που το ωράριο έχει γίνει πλέον ανέκδοτο.
Από την άλλη, ο Κανονισμός Ασφάλειας γίνεται ολοένα και πιο αυστηρός. Επομένως, η τήρηση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών για το κλείσιμο των Καταστημάτων, εφοδιασμοί, έλεγχος χρηματικού, κ.ο.κ. οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καθημερινή παραβίαση του ωραρίου.
Εδώ να προσθέσουμε και τις υπηρεσίες καθαριότητας, που συνήθως παρέχονται μετά το πέρας αυτών των διαδικασιών, και πάντα με εργολαβικές συμβάσεις, που υποβαθμίζουν σημαντικά την αμοιβή και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτές.
Η καθημερινή εργασιακή εμπειρία αποδεικνύει ότι ο κανονισμός ασφαλείας και η πραγματικότητα δε μπορούν να συγκλίνουν. Η Διοίκηση της Τράπεζας είναι αυστηρή όσον αφορά την προσέλευση στο χώρο εργασίας, αλλά είναι ελαστική και "τυφλή" όσον αφορά την αποχώρησή από αυτόν.
Γι αυτό θεωρούμε ότι πρέπει είτε να γίνει τροποποίηση του Κανονισμού Ασφαλείας, είτε να μειωθεί το ωράριο εξυπηρέτησης της πελατείας. Το ωράριο μας αποτελεί συμβατική υποχρέωση, δεν επαφίεται στην καλή θέληση του εργοδότη.
Συνάδελφοι/ισσες, όλοι έχουμε οικογένειες, προσωπική ζωή, ενδιαφέροντα και κυρίως έναν οργανισμό που δεν είναι άφθαρτος και εμφανίζει προβλήματα παθολογικά και ψυχολογικά από το καθημερινό στρες, το άγχος και τη σωματική κούραση που σημαίνει η εντατικοποίηση της εργασίας.
Είναι πλέον θέμα ΥΓΙΕΙΝΗΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Ο κάθε εργαζόμενος/η πρέπει να προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του σε προβλεπόμενο ωράριο και πλέον η Τράπεζα να τηρεί και να τιμά τη σύμβαση εργασίας με τους εργαζομένους της.
Όλοι οι εργαζόμενοι/ες είμαστε συνάδελφοι και δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να τρομοκρατείται ο υπάλληλος, ο προϊστάμενος, ο διευθυντής. Οι τίτλοι και τα κλιμάκια αφορούν εργασιακά θέματα, ευχέρειες και ευθύνες και όχι βαθμίδες εξουσιαστών - εξουσιαζόμενων.
Για αυτό καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μας καταγγέλλουν κάθε περιστατικό εργοδοτικής αυθαιρεσίας και πίεσης. Η προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και ενός δημοκρατικού εργασιακού περιβάλλοντος απαιτεί την εγρήγορση και τη συλλογική μας δράση.
Ως “Πρωτοβουλία” θεωρούμε κορυφαία μάχη την εναντίωσή μας στη “νέα” πραγματικότητα που προσπαθούν να μας επιβάλλουν. Την επόμενη περίοδο, λοιπόν, οι μαχητικές συνδικαλιστικές δυνάμεις οφείλουν να θέσουν ως αιχμή την διεκδίκηση προκήρυξης Δημόσιου Διαγωνισμού προσλήψεων τακτικού και μόνιμου προσωπικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου