Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2017

Ανακοίνωση #22: Να δοθούν άμεσα διευκρινήσεις σχετικά την εγκ. Β199/21.11.2017

Στις 21 Νοέμβρη κυκλοφόρησε εγκύκλιος με θέμα: «Μη επιτρεπόμενη διενέργεια ερωτημάτων από υπαλλήλους στα συστήματα On Line και ΣΥ.ΔΙ.ΠΕΛ». Η αναστάτωση που έχει προκληθεί στο δίκτυο είναι πολύ μεγάλη, καθώς η συγκεκριμένη εγκύκλιος βρίθει από μια σειρά από θολά έως επικίνδυνα σημεία. Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Ως «επεξεργασία» νοείται όχι μόνο η διαρροή αλλά και η απλή αναζήτηση ή η άντληση στοιχείων σχετικών με τα ανωτέρω δεδομένα πελατών μέσω των μηχανογραφικών συστημάτων της Τράπεζας(...) Η συναίνεση του πελάτη για οποιαδήποτε άντληση δεδομένων του (αριθμοί λογαριασμών, κινήσεις ή υπόλοιπα λογαριασμών ή οποιοδήποτε δημογραφικό στοιχείο) από τα μηχανογραφικά αρχεία της Τράπεζας, που δε συνοδεύεται από ταυτόχρονη συναλλαγή, πρέπει να τεκμαίρεται απαραίτητα με την υπογραφή του επί της εκτύπωσης των δεδομένων αυτών, αντίγραφο της οποίας, με ευθύνη ενός εκάστου που διενήργησε τη συναλλαγή, θα παραδίδεται σε αρμόδιο Στέλεχος της Μονάδας, το οποίο θα οριστεί με πράξη του Διευθυντή, προς φύλαξη σε σχετικό κλασέρ.”
Επιπλέον, καταλήγει σε απειλές για «πειθαρχική δίωξη των εμπλεκόμενων υπαλλήλων» και «παραπομπή των υπαλλήλων της ως κατηγορουμένων για διάπραξη ποινικών αδικημάτων που αφορούν τη διαρροή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».

Θα μπορούσε να εκληφθεί ως κακόγουστο αστείο, αλλά το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό και με επικίνδυνες προεκτάσεις. Και επειδή οι καιροί είναι «σκοτεινοί», θέτουμε επιτακτικά τα εξής ερωτήματα:

  • Ψάχνουμε στο κλείσιμο το τηλ. πελάτη γιατί έχουμε διαφορά. Είναι παράνομο;
  • Ψάχνουμε το ΑΦΜ πελάτη για να φτιάξουμε τις λίστες πελατών για προσφορές ασφαλειών αυτοκινήτου. Είναι και αυτό παράνομο;
  • Όταν ασχολούμαστε με τις λίστες ιδιωτών, είναι και αυτό παράνομο;
  • Αν κατά λάθος μπούμε στα στοιχεία πελάτη διαφορετικού από αυτόν που έχουμε μπροστά μας, μήπως διαπράττουμε “ποινικό αδίκημα” εξ αμελείας;
  • Όταν ψάχνουμε λογαριασμό πελάτη για να τον βάλουμε ως λογαριασμό απόρριψης, πάλι παρανομούμε;
  • Ποιος είναι ο “υπηρεσιακά ορθώς” τρόπος για την ενημέρωση πελατών, τον έλεγχο καταστάσεων και άλλες υποχρεωτικές καθημερινές δραστηριότητες; Χωρίς φυσικά να “παρανομούμε”!
  • Μήπως θα στέλνονται, πλέον, καταστάσεις και mail με ονόματα και μητρώα υπαλλήλων, προς διερεύνηση “παράνομης δραστηριότητας”; Ή τέλος πάντων, προς “συμμόρφωση”;
  • Με τα εκατομμύρια των απαιτούμενων νέων εκτυπώσεων, τι οδηγίες σκοπεύει να δώσει η διοίκηση, ώστε να συνεχίσει να εφαρμόζεται η περιβόητη “υπεύθυνη περιβαλλοντική πολιτική” της;

Η λίστα τέτοιων ερωτημάτων μπορεί να γίνει ατελείωτη. Παραθέτουμε απλώς μερικά, που ήδη τίθενται από εργαζόμενους/-ες. Ενώ ταυτόχρονα, κανέναν από τη διοικητική ιεραρχία δεν φαίνεται να προβληματίζει η επιπρόσθετη επιβάρυνση που θα προκληθεί απρόκλητα και χωρίς ουσιαστικό λόγο, σε ένα δίκτυο όπου οι συνάδελφοι/-ισσες, εδώ και καιρό, εργάζονται πολύ πάνω από τα όριά τους.

Μήπως παίζουμε σε κάποια δυστοπική ταινία; Μήπως μας δουλεύουν;
Εκτός εάν η Διοίκηση στοχεύει έτσι, ώστε η καθημερινή μας εργασία να κυριαρχείται από συνεχή φόβο και ανασφάλεια. Και αυτό δεν θα το επιτρέψουμε.

Απαιτούμε να δοθούν άμεσα διευκρινήσεις σχετικά με την εγκύκλιο, αλλιώς μεγάλο τμήμα της καθημερινής μας εργασίας, επί της ουσίας, καθίσταται αδύνατο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου